23.10.2014Złote Medale za Długoletnią Służbę dla naszych koleżanek

22.10.2014 roku w I Liceum Ogól­noks­ztał­cący­m i Gimnazjum Dwujęzycznym im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu odbyła się uroczystość odznaczenia Medalami za Długoletnią Służbę nauczycieli i pracowników oświaty. Wyróżnienie nadawane jest za wzorowe, wyjątkowo sumienne wykonywanie obowiązków wynikających z pracy zawodowej w służbie państwa. W imieniu Prezydenta Rzeczpospolitej odznaczenia wręczyli: Piotr Florek - Wojewoda Wielkopolski oraz Elżbieta Walkowiak - Wielkopolski Kurator Oświaty.

medale.jpg
Złote Medale za Długoletnią Służbę (przyznawane po 30 latach pracy zawodowej) odebrały :
Arleta Piontek – kierownik Działu Udostępniania i Opieki nad Zbiorami Publicznej Biblioteki Pedagogicznej w Poznaniu,
Anna Ciesielska – kierownik Filii Publicznej Biblioteki Pedagogicznej w Wolsztynie,
Maria Budzyńska-Knast - emerytowany pracownik Publicznej Biblioteki Pedagogicznej w Poznaniu.


medale.jpg medale
jpg, 12 KiB, 186x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo