15.06.2023Ogólnopolski Dzień Dogoterapii (15 czerwca)

Ogólnopolski Dzień Dogoterapii obchodzimy od 2007 roku, chociaż terapie z udziałem psów stosowane są w naszym kraju już od 1987 roku. Dogoterapia jest metodą wzmacniającą efektywność rehabilitacji głównie w pracy z dziećmi niep­ełno­spra­wnym­i ruchowo i umysłowo. Bezpośredni kontakt z odpowiednio wyszkolonym psem, pod czujnym okiem wykw­alif­ikow­aneg­o terapeuty, pozwala osiągnąć znaczący postęp w rozwoju psychicznym i emocjonalnym dziecka. Terapia z udziałem psa może być pomocna przy, m.in. ADHD, autyzmie, zespole Downa, dziecięcym porażeniu mózgowym, nerwicy, zaburzeniach nastroju, napadach lękowych, zaburzeniach emocjonalnych, rehabilitacji dzieci i zaburzeniach mowy i wzroku.

W zbiorach Biblioteki:

Dogoterapia katalogi.pbp.poznan.pl

Animaloterapia katalogi.pbp.poznan.pl

Ogólnopolski Dzień Dogoterapii.png


Ogólnopolski Dzień Dogoterapii.png Ogólnopolski Dzień Dogoterapii
png, 61 KiB, 150x212
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo