02.06.2023Biuletyn Pilskiej Oświaty

Zapraszamy do lektury najnowszego numeru Biuletynu Pilskiej Oświaty Wiadomości -Opinie-Materiał, który dostępny jest online. W numerze 2/2023 znajdziemy artykuły dotyczące edukacji wczesnoszkolnej, języka angielskiego, geografii, matematyki, religii i psychologii.
Zakres tematyczny jest mocno zróżnicowany. Matematyka od malucha do maturzysty, innowacja językowa, wycieczka po Europie, jakżeż aktualna tematyka przygotowująca uczniów do świadomego przyjęcia sakramentu I Komunii. Jest i terapeutyczna Jenga jak narzędzie do przełamania „pierwszych lodów” w kontakcie uczeń-psycholog.
Biuletyn pod linkiem:
cdnpila.pl
pobrane.png


pobrane.png pobrane
png, 4 KiB, 190x265
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Piła PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo