09.10.2014Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych (październik)

W 2014 roku Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych obchodzony jest pod hasłem "Kto czyta książki żyje podwójnie".
pazdziernik.jpg Polecamy bibliografie:
1. Współczesne czytelnictwo dzieci i młodzieży – wybór książek z lat 2008-2014 pbp.poznan.pl
2. Konkursy czytelnicze pbp.poznan.pl
3. Scenariusze zajęć bibl­iote­rape­utyc­znych pbp.poznan.pl
4. Edukacja czytelnicza w bibliotece szkolnej pbp.poznan.pl
5. Pasowanie na czytelnika - scenariusze zajęć pbp.poznan.pl
6. Rola bibliotek szkolnych pbp.poznan.pl
7. Propozycje nowości dla nauczycieli bibliotekarzy pbp.poznan.pl
8. Biblioterapia - teoria pbp.poznan.pl
9. Biblioterapia - wybór tekstów pbp.poznan.pl


pazdziernik.jpg pazdziernik
jpg, 14 KiB, 150x212
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo