21.04.2023Najbliższe biblioteczne soboty: 22 IV i 8 V 2023

Biblioteczny tydzień nie kończy się w piątek! W soboty od 8:00 do 13:00 zapraszamy do Wypożyczalni Głównej.Najbliższe biblioteczne soboty: 22 IV i 8 V 2023 r. W sobotę 29 IV (przed długim weekendem) biblioteka nieczynna.
W piątki Wypożyczalnia Główna jest czynna do 18:00, Filia dla Dzieci do 17:00. Zamówione książki z Filii dla Dzieci można odbierać w soboty Wypożyczalni Głównej!
obrazek
Więcej bibliotecznych informacji:
bibl­iote­kaol­esno­.pl (strona WWW i aktulaności))
w.bibliotece.pl (wiadomości)
w.bibliotece.pl (forum)

Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Olesno OBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo