28.02.2023Targi Edukacyjne

Zapraszamy na XXVII Targi Edukacyjne w dniach 10-12 marca 2023 roku.

Tegoroczna edycja Targów Edukacyjnych odbędzie się pod hasłem #Wiel­kopo­lski­Poci­ągDoEdukacji

W planie wykłady, warsztaty dla rodziców, uczniów i nauczycieli, wystąpienia znanych osobistości ze świata nauki i mediów, a także prezentacje szkół pona­dpod­staw­owyc­h czy uczelni wyższych.

Zapraszamy na stoisko Publicznych Bibliotek Pedagogicznych działających na terenie Wielkopolski – MTP, pawilon 7a, stoisko 3.

Podczas Targów zostaną ogłoszeni zwycięzcy konkursów - dla nauczycieli na scenariusz zajęć na motywach książki Grażyny Bąkiewicz ,,Kto tu rządzi? Demokracja od podwórka” oraz dla uczniów “Polacy w świecie znani z działalności publicznej, misyjnej, naukowej, artystycznej i sportowej” dotyczący działalności Polaków w Stanach Zjednoczonych Ameryki.

Więcej informacji na stronie Targów pod adresem: uwagaedukacja.pl

bez patronatów_wstęp wolny.png


bez patronatów_wstęp wolny.png bez patronatów_wstęp wolny
png, 39 KiB, 266x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo