11.09.2014Kierunki polityki oświatowej

Polecamy księgozbiór PBP dotyczący profilaktyki agresji i przemocy w szkole: pbp.poznan.pl

10_-_psychoprofilaktyka.jpg 3_-_przemoc-w-szkole.jpg 5_-szkola_bez_agresji.jpg 2-_opresja_w_szkole.jpg


10_-_psychoprofilaktyka.jpg 10_-_psychoprofilaktyka
jpg, 5 KiB, 110x160
3_-_przemoc-w-szkole.jpg 3_-_przemoc-w-szkole
jpg, 7 KiB, 110x154
5_-szkola_bez_agresji.jpg 5_-szkola_bez_agresji
jpg, 11 KiB, 110x158
2-_opresja_w_szkole.jpg 2-_opresja_w_szkole
jpg, 9 KiB, 110x154
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo