19.11.2022Tydzień Edukacji Globalnej

Nasza placówka po raz kolejny uczestniczyła w Tygodniu Edukacji Globalnej (14-20 listopada).
Zachęcamy do korzystania z naszej wirtualnej tablicy tiny.pl , która zawiera inspiracje i materiały dodatkowe do pracy w temacie edukacji globalnej. Edukacja globalna jest pojęciem bardzo szerokim, które obejmuje m.in. edukację obywatelską, edukację wielokulturową i międzykulturową, edukację na rzecz zrównoważonego rozwoju (także edukację ekologiczną), edukację o prawach człowieka. Wśród tematów edukacji globalnej znajdziemy: wiel­okul­turo­wość­, tożsamość kulturową i różnorodność, prawa człowieka, anty­dysk­rymi­nacj­ę, rasizm i wykluczenie, konflikty, migracje, ubóstwo, dostęp do edukacji, rozwój zrównoważony, konsumpcję, zmiany klimatu, zani­eczy­szcz­enie­ środowiska, zasoby naturalne, stosunki międzynarodowe, gospodarkę światową, sprawiedliwy handel i handel międzynarodowy. Na regale w.bibliotece znajdziecie Państwo literaturę dotycząca tego tematu natomiast w padlecie wiele scenariuszy i inspiracji.

TEG.jpg


TEG.jpg TEG
jpg, 517 KiB, 1674x902
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Oborniki PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo