07.03.2022Zapraszamy na XXVI Targi Edukacyjne (11-13 marca 2022)

Tegoroczna edycja Targów Edukacyjnych odbędzie się pod hasłem #ŚwiatEDUkacji.
W planie wykłady, warsztaty dla rodziców, uczniów i nauczycieli, wystąpienia znanych osobistości ze świata nauki i mediów, a także prezentacje szkół pona­dpod­staw­owyc­h czy uczelni wyższych.

Zachęcamy do zapoznania się z prezentacjami Bibliotek Pedagogicznych : uwagaedukacja.pl

Zapraszamy na stoisko Publicznych Bibliotek Pedagogicznych działających na terenie Wielkopolski – MTP, pawilon 5, stoisko 135.

Więcej informacji na stronie Targów pod adresem: uwagaedukacja.pl

TARGI_EDU_851x315.jpg


TARGI_EDU_851x315.jpg TARGI_EDU_851x315
jpg, 15 KiB, 480x178
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo