07.02.2022Walentynkowy konkurs czytelniczy

Z okazji Dnia Zakochanych ogłaszamy konkurs na imiona dla zakochanej pary uczniów z naszej muzealnej „Starej klasy”. Imiona powinny nawiązywać do literackich par darzących się głębokim uczuciem.
Propozycje imion można osobiście złożyć w Wypożyczalni, przesyłać na adres mailowy wypo@pbp.poznan.pl lub za pośrednictwem mediów społ­eczn­ości­owyc­h (www.facebook.com, twitter.com, www.instagram.com) do dnia 13.02.2022 roku. Uczestników konkursu prosimy o podanie imienia i nazwiska oraz numeru telefonu lub adresu mailowego do kontaktu.
Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi dnia 14 lutego 2022 roku.
walentynki.jpg


walentynki.jpg walentynki
jpg, 30 KiB, 272x384
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo