24.01.2022Konkurs Polacy w świecie znani z działalności publicznej, misyjnej, naukowej, artystycznej i sportowej

Departament Edukacji i Nauki Urzędu Mars­załk­owsk­iego­ Województwa Wielkopolskiego zaprasza do udziału w kolejnej już edycji konkursu "Polacy w świecie znani z działalności publicznej, misyjnej, naukowej, artystycznej i sportowej".

Tegoroczna edycja dotyczy działalności Polaków w Rumunii.

Adresatami konkursu są dzieci i młodzież z wielkopolskich przedszkoli, szkół podstawowych i pona­dpod­staw­owyc­h.

Organizatorem konkursu jest Departament Edukacji i Nauki, a koordynatorem tegorocznej edycji Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu. Więcej informacji o konkursie na stronie Organizatora.
Termin składania prac konkursowych upływa 15 lutego 2022 roku

Rozstrzygnięcie Konkursu nastąpi w trakcie trwania XXVI Targów Edukacyjnych, które odbędą się w dniach 11-13 marca 2022 roku.

Pliki do pobrania
Uchwała w sprawie przeprowadzenia konkursu wraz z regulaminem konkursu - pbp.poznan.pl
Ślady polskie w Rumunii - materiał informacyjny - pbp.poznan.pl

plakat_Polacy w świecie.jpg


plakat_Polacy w świecie.jpg plakat_Polacy w świecie
jpg, 12 KiB, 150x212
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo