29.09.2021Warsztaty „Budowanie Starego Poznania”

Z okazji Międ­zyna­rodo­wego­ Miesiąca Bibliotek Szkolnych w ramach realizacji projektu „Wędrówki po Wielkopolsce – szlakiem magicznych miejsc Poznania”, zapraszamy nauczycieli do uczestnictwa w warsztatach z Panią Agnieszką Idziak autorką książki pt.: „Cztery żywioły i dwa koziołki. Stary Rynek w Poznaniu, przewodnik dla dzieci”, które odbędą się dnia 5.10.2021 o godz. 15.30 w siedzibie Biblioteki przy ulicy Bułgarskiej 19 (I piętro, sala konferencyjna). Biletem wstępu na warsztaty jest zakup książki Pani Agnieszki w cenie 25 złotych, ponieważ jest ona niezbędna do samodzielnej pracy na warsztatach.
Obowiązują zapisy, liczba miejsc ograniczona ze względu na zapewnienie bezpieczeństwa uczestnikom.
Każdy z uczestników otrzyma potwierdzenia uczestnictwa w warsztatach.
Więcej informacji pbp.poznan.pl

warsztaty.jpg


warsztaty.jpg warsztaty
jpg, 17 KiB, 167x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo