Oleska Biblioteka Publiczna
ul. Aleksandra 5
46-300 Olesno
50.88049 18.42131
WYDARZENIE
2020-10-9
T18:00
01.10.2020Noc Bibliotek 2020
[awatar]
Olesno OBP

Zapraszamy do zabawy w poszukiwanie ZAGINIONYCH KSIĄŻEK!
Na terenie Olesna zostanie ukrytych 30 paczek z książkami
i kodem do filmu "Jakub, Mimmi i gadające psy".
Wskazówki do ich odnalezienia znajdziesz 9 października 2020 r. od godziny 17.00 na www.facebook.com
Wydarzenie na >>>> Facebooku

Noc bibliotek 2020. Pobierz pdf z zagadkami, rozwiąż wszystkie zadania, obejrzyj film! Klik: bit.ly

obrazek

Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Olesno OBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo