22.06.2020Lekcja online

Z powodu pandemii w Publicznej Bibliotece Pedagogicznej w Poznaniu Filii w Obornikach nie odbyło się wiele zaplanowanych działań, m.in. cykle lekcji i zajęć bibliotecznych w ramach Tygodnia Bibliotek i Tygodnia Czytania Dzieciom. Aby uzupełnić ofertę instytucji, Agnieszka Muszak, nauczycielka bibliotekarka przygotowała zajęcia online dla młodszych klas szkół podstawowych. Pierwsze z nich odbyły się 3 czerwca, natomiast kolejne 8 i 15 czerwca. Do ich przeprowadzenia wykorzystano platformę Microsoft Teams. W lekcji uczestniczyli uczniowie z klas pierwszych i drugich Szkoły Podstawowej nr 2 w Obornikach, a jej tematem była wyobraźnia. Podczas zajęć uczniowie doskonalili umiejętności słuchania, rozumienia i wypowiadania się na podany temat. Dyskutowali także o znaczeniu wyobraźni w warsztacie autora i ilustratora książek. Wiersz autorstwa Jana Brzechwy pt. „Ciaptak” pobudził dziecięcą wyobraźnię i kreatywność. Uczniowie mieli również możliwość stworzyć pracę plastyczną na podstawie przeczytanego tekstu. Rysunki dzieci zgromadzone zostały w wirtualnej galerii znajdującej się na stronie internetowej Biblioteki.

Zajęcia okazały się bardzo ciekawe, dlatego już wkrótce Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Obornikach zaprosi do udziału w tym przedsięwzięciu kolejne klasy.
Galerie zdjęć: tiny.pl tiny.pl
Ciaptak Wojtek.jpg


Ciaptak Wojtek.jpg Ciaptak Wojtek
jpg, 56 KiB, 560x328
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Oborniki PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo