26.05.2020#konkurssmaksłów

Tydzień Bibliotek 2020 dobiegł końca. Czas zatem ogłosić zwycięzców konkursu "Smak słów i słowa o smakach".

Miło nam poinformować, że spośród najmłodszych wyróżniliśmy: Polę Kramer, Martynę Muszak, Polę Gurdak i Borysa Schefke.

Z kolei w drugiej kategorii wiekowej nagrodziliśmy: Bogumiłę Janicką, Agnieszkę Muszak i Ewę Sundman-Stroińską.

Zwycięzcom serdecznie gratulujemy i zapraszamy po odbiór nagród.
Zobacz galerię na stronie:oborniki.pbp.poznan.pl

Smak1.jpg Smak2.jpg


Smak1.jpg Smak1
jpg, 73 KiB, 400x397
Smak2.jpg Smak2
jpg, 57 KiB, 288x400
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Oborniki PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo