Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Pile
ul. Bydgoska 21
64-920 Piła
53.15277 16.74749
WYDARZENIE
2020-5-18
T09:00
15.05.2020Biblioteka Pedagogiczna w Pile ponownie otwarta
[awatar]
Piła PBP

18 maja 2020 r.

Biblioteka Pedagogiczna w Pile i jej filie wznawiają działalność w ograniczonym zakresie. Czytelnicy mogą dokonać zwrotu wypożyczonych książek i materiałów audiowizualnych, wypożyczyć nowe pozycje oraz zamówić skany artykułów z czasopism.
Pracujemy od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-16.00.
Prosimy o zapoznanie się z zasadami bezpieczeństwa załączonymi pod poniższym linkiem.
www.bp.pila.pl
BIBLIOTEKA PEDAGOGICZNA W PILE wznawia działalność.png


Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Piła PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo