Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu Filia w Obornikach
ul. Mickiewicza 4
64-600 Oborniki
52.64872 16.81245
11.05.2020#pbpoborniki
[awatar]
Oborniki PBP

Drodzy Czytelnicy Publicznej Biblioteki Pedagogicznej w Obornikach, od wielu tygodni jesteśmy pozbawieni możliwości spotykania się z Wami. Wciąż jednak działamy. W maju włączamy się w 17. edycję ogólnopolskiego programu Tydzień Bibliotek organizowanego przez Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich. Tym razem wszystko odbędzie się on-line. W dniach 8-15 maja piszcie do nas na Facebooku, opatrując swoje posty #pbpoborniki. Jeśli chcecie się z nami podzielić swoimi wspomnieniami związanymi z naszą biblioteką, doskwierającym Wam brakiem możliwości odwiedzin biblioteki albo złożyć nam życzenia z okazji Dnia Bibliotekarza, zapraszamy do kontaktu drogą mailową (biblioteka@oborniki.pbp.poznan.pl) lub na profilu facebookowym.

#pbpoborniki.png


#pbpoborniki.png #pbpoborniki
png, 226 KiB, 485x483
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Oborniki PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo