06.05.2020Wielka Liga Czytelników

Etap pierwszy konkursu – zdobywanie sprawności czytelniczych, zostaje wydłużony do środy 6 maja 2020 r. Jest to ostatni dzień przekazywania Koordynatorom Placówek Pamiętników Młodego Czytelnika (przedszkola, szkoły specjalne, biblioteki publiczne) oraz formularzy konkursowych (szkoły podstawowe, biblioteki publiczne).
Etap drugi – test kwalifikacyjny– mistrzostwa szkoły/biblioteki. Test zostanie przeprowadzony 11 maja 2020 r.
Etap trzeci – test finałowy – Mistrzostwa Powiatu 28 maja 2020 roku

Bawmy się czytając książki, świętujmy rywalizując ze sobą w duchu życzliwości i szacunku.

więcej informacji w Regulaminie konkursu wielka-liga.pl

wielka liga2.jpg


wielka liga2.jpg wielka liga2
jpg, 8 KiB, 164x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo