05.05.2020Wypożyczanie książek wznawiamy 6 maja!

Wypożyczanie książek wznawiamy 6 maja!

  1. Książki zwracamy przez wrzutnię lub w wyznaczonych stanowiskach w holu
  2. Wypożyczanie odbywa się w wyznaczonych stanowiskach w holu
  3. Rekomendujemy wcześniejsze zamawianie książek poprzez katalog internetowy, e-mail lub telefonicznie
  4. Wejście do biblioteki tylko w maseczce, prosimy o dezynfekowanie rąk przed podejściem do stanowiska
  5. W holu mogą przebywać jednorazowo nie więcej niż 4 osoby, z zachowaniem 2-metrowej odległości
  6. Czytelnie pozostają nieczynne do odwołania.
    GODZINY OTWARCIA
    WYPOŻYCZALNI GŁÓWNEJ
    I FILII DLA DZIECI
    od poniedziałku do piątku
    9:00 – 16:00
    Przerwy na dezynfekcję:
    11:00 – 11:30
    13:30 – 14:00

obrazek

Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Olesno OBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo