30.04.2020Peron Literacki Biblioteki Kraków - warsztaty on-line

Zapraszamy na kolejne warsztaty literackie w ramach cyklu „Peron Literacki Biblioteki Kraków”. Materiał będzie dostępny w grupie Facebookowej Peron Literacki Biblioteki Kraków.

HARMONOGRAM WARSZTATÓW ON-LINE

 
 

ŚRODA 6 MAJA | GODZ. 18.00

Prowadzący: Karol Ochodek

Podczas warsztatów Karol bazując na własnej twórczości oraz tekstach przesłanych przez uczestników, omówi wybrane aspekty procesu pisania tekstu przeznaczonego do śpiewania, przedstawi interpretacje muzyczne wybranych tekstów oraz opowie o różnych obliczach twórczości poetyckiej.
 
 

ŚRODA 20 MAJA | GODZ. 18.00

Prowadzący: Jadwiga Malina

Przybliżenie warsztatu literackiego i doświadczeń prowadzącego. Ulubione utwory prowadzącego i ich znaczenie dla autora. Odpowiedzi na pytania oraz analiza i omawianie nadesłanych utworów i wykonanych zadań.
 
 

ŚRODA 3 CZERWCA | GODZ. 18.00

Prowadzący: Michał Piętniewicz

Historia literatury, gatunki literackie, znaczące lektury w historii literatury polskiej i światowej. Przybliżenie warsztatu literackiego i doświadczeń prowadzącego. Odpowiedzi na pytania oraz omawianie nadesłanych utworów.
 
 

ŚRODA 17 CZERWCA | GODZ. 18.00

Prowadzący: Lidia Bogaczówna

Kontynuacja wcześniejszych warsztatów w zakresie interpretacji utworów i warsztatu aktorskiego Odpowiedzi na pytania oraz omawianie nadesłanych utworów.

Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Biblioteka Kraków
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo