Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu Filia w Obornikach
ul. Mickiewicza 4
64-600 Oborniki
52.64872 16.81245
WYDARZENIE
2020-4-27
27.04.2020Smak słów i słowa o smakach
[awatar]
Oborniki PBP

„Zasmakuj w bibliotece, bo książką warto się delektować, smakujmy słowa, ciągle i wciąż od nowa”. Te słowa Mariusza Nakielnego, starszego kustosza Powiatowej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Bochni stały się myślą przewodnią tegorocznej realizacji ogólnopolskiego programu Tydzień Bibliotek połączonego ze świętem Dnia Bibliotekarza.
Jak co roku do tej inicjatywy przyłącza się Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu Filia w Obornikach. Tym razem proponujemy Państwu udział w konkursie „Smak słów i słowa o smakach”. Rywalizacja odbywać się będzie w dwóch kategoriach.
1. Najmłodszych, czyli dzieci do lat 10, zapraszamy do zilustrowania szczególnej dla nich książki. Takiej, którą muszą smakować każdego wieczora, bo inaczej sen nie przyjdzie lub do której wielokrotnie wracają każdego dnia.
2. Tych trochę starszych oraz tych zdecydowanie dojrzalszych prosimy o stworzenie za pomocą dowolnego narzędzia internetowego (np. Canvy) lub zwykłego aparatu fotograficznego projektu graficznego oddającego literackie opisy kulinariów lub Państwa sensualne skojarzenia wywołane dowolną książką. Być to może np. Wojskiego „Bigosu smak przedziwny, kolor i woń” lub Tetmajera kręcenie się „wstęgą naokoło księżyca”.
Prace prosimy przesyłać pod adres e-mail: biblioteka@oborniki.pbp.poznan.pl do 6 maja br. Serdecznie zapraszamy do wspólnego świętowania.
w malinowym....jpg


w malinowym....jpg w malinowym...
jpg, 129 KiB, 500x419
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Oborniki PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo