Przytul dziewczynkę, którą byłaś

Tytuł oryginalny:
Abraza a la niña que fuiste
Autor:
Marta Segrelles
Tłumacz:
Małgorzata Maruszkin
Wydawca:
Wielka Litera (2025)
ISBN:
978-83-8360-199-1
Autotagi:
druk
książki
poradniki

Wiesz, że twoje dzieciństwo minęło, jesteś już dorosła i bezpieczna. Możesz czuć się pewnie zarówno w chwilach spokoju, jak i w momentach pełnych napięcia, możesz być szczęśliwa i radosna. Jednak tak się nie dzieje. Wciąż cierpisz i nie czujesz się ze sobą dobrze. Wiele z nas pozostawiło w przeszłości swoją wewnętrzną dziewczynkę. Ta dziewczynka doświadczyła kiedyś krzywd i nie było przy niej osoby dorosłej gotowej, by ją wesprzeć. Nikt nie nauczył jej wyrozumiałości ani troskliwości wobec siebie. Możesz zrobić to teraz. Marta Segrelles, psycholożka pomagająca dorosłym pacjentom wyleczyć traumy z dzieciństwa, wyjaśnia, jak ważne jest zrozumienie swojej historii, aby odnowić więź z samą sobą i poczuć się lepiej psychicznie i fizycznie. Dzięki tej książce z ogromną życzliwością i ostrożnością pomoże ci wejść na niełatwą drogę ku wyleczeniu dawnych ran i pogodzeniu się z przeszłością, które są niezbędne, by poczuć wewnętrzny spokój. To książka dla wszystkich dorosłych kobiet: tych, które chwalono za bycie posłuszną i nad wyraz dojrzałą dziewczynką, tych krytykowanych za bycie niegrzecznym dzieckiem i tych, o których nikt nic nie mówił.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo