03.04.2020Materiały do zdalnej edukacji dla maturzystów

Polecane dla maturzystów materiały dostępne na stronach:

Ministerstwa Edukacji Narodowej www.gov.pl

Centralnej Komisji Egzaminacyjnej www.cke.gov.pl

Kuratorium Oświaty w Poznaniu ko.poznan.pl

Materiały przygotowane przez wydawnictwa, polecane przez Kuratorium Oświaty w Poznaniu:

Wydawnictwo Nowa Era - Teraz matura 2020 www.terazmatura.pl

Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne - Zdasz.to www.zdasz.to oraz Polecamy do matury www.wsip.pl

Wydawnictwo Pedagogiczne Operon - Giełda Maturalna www.gieldamaturalna.pl oraz Poradnik maturzysty www.gieldamaturalna.pl

matura 3.jpg


matura 3.jpg matura 3
jpg, 10 KiB, 200x115
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo