14.03.2020EDUKACJA DOMOWA

W związku z zaistniałą sytuacją i rozp­rzes­trze­niaj­ącym się wirusem Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Pile będzie nieczynna dla użytkowników do 25 marca 2020 r., ale proponujemy Państwu edukacyjne zasoby elektroniczne, dzięki którym można zorganizować chwilową edukację domową.
Internet w tym zakresie daje ogromne możliwości!

Edukacyjne zasoby elektroniczne, które polecamy:

-Uniwersytet Dzieci
-Baza wiedzy AdamedSmartup
-Khan Akademy
-Pi-stacja - tutoriale matematyczne
-QuizMe
-Histlandia
-TedEd

L.jpg


L.jpg L
jpg, 48 KiB, 600x399
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Piła PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo