Rodzaj wydarzenia

edukacyjne

Lokalizacja

Międzynarodowe Targi Poznańskie
WYDARZENIE
2020-3-6
T12:30
25.02.2020Targi Edukacyjne 6-8.03.2020 r.
[awatar]
Poznań PBP

konf.png

6-8 marca 2020 r.
Szkoła jutra - dobre relacje, edukacja językowa, kreatywne metody pracy - konferencja naukowa pod Patronatem Honorowym Marszałka Województwa Wielkopolskiego Pana Marka Woźniaka skierowana jest do dyrektorów szkół i przedszkoli, nauczycieli, pedagogów, psychologów, rodziców. Udział w konferencji jest bezpłatny.
więcej informacji konf­eren­cjae­duka­cyjna2020.pl

6 marca 2020 r. godz. 13.00-15.30, pawilon 7, sala B
Kompetencje kluczowe w edukacji XXI wieku
więcej informacji www.pbp.poznan.pl

7 marca 2020 r. godz. 11.30-15.00, pawilon 7, sala E
Światy poza światami, o różnych aspektach literatury fantastycznej i fantasy dla dzieci i młodzieży
więcej informacji www.pbp.poznan.pl


konf.png konf
png, 115 KiB, 353x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo