Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu Filia w Obornikach
ul. Mickiewicza 4
64-600 Oborniki
52.64872 16.81245
13.02.2020KONKURS Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego
[awatar]
Oborniki PBP

A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają" pisał w 1562 roku Mikołaj Rej z Nagłowic w wierszu "Do tego, co czytał". Czy jednak go znają?

Z okazji obchodzonego 21 lutego Międ­zyna­rodo­wego­ Dnia Języka Ojczystego
Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu Filia w Obornikach
zaprasza wszystkich swoich byłych, obecnych i przyszłych czytelników do wzięcia udziału w konkursie.
Sprawdź, czy wiesz, gdzie prawidłowo postawić przecinek i jak bezbłędnie odmienić wyraz.
Prawdziwi koneserzy polszczyzny zostaną nagrodzeni.
Na odpowiedzi czekamy do 23 lutego 2020 r.
Zwycięzców poinformujemy o wygranej 24 lutego 2020 r.

Skorzystaj z formularza i weź udział w konkursie !

MDJO.jpg


MDJO.jpg MDJO
jpg, 102 KiB, 678x960
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Oborniki PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo