11.03.20142014 Rok Czytelnika

Z nowości PBP w Lesznie: O Czytelnictwie dzieci i młodzieży...

Warto przeczytać!

Tytuł: Literackie inspiracje w rozwoju przedszkolaka
Autor: Ungeheuer-Gołąb, Alicja.
Wydawnictwo: Warszawa : Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2012.

Opis książki:
„W ciągu pierwszych lat życia człowiek tworzy dla siebie „otulinę” złożoną z pragnień, fantazji i marzeń, która pozwoli mu kiedyś , gdy już będzie dorosły, przetrwać najtrudniejsze chwile. W ożywieniu tej sfery pomaga opowiadana w dzieciństwie literatura, na którą składają się kołysanki i rymujące się formułki, wiersze i piosenki oraz magiczne opowieści zwane baśniami, a także opowiadania prozą i teatr. W niniejszej książce najważniejsze staje się więc dziecko w wieku przedszkolnym i literatura, która pomaga zaspokoić jego emocjonalne, intelektualne i społeczne potrzeby.”

Tytuł: Od czterech do sześciu : książki dla przedszkolaka
Autor: Lewandowicz-Nosal, Grażyna.
Wydawnictwo: Warszawa : Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2012.

Opis książki:
„Książka przedstawia repertuar literacki adresowany do dzieci w wieku przedszkolnym (4-6 lat). Do omówienia w tym tomie były wybierane następujące pozycje: książki nowe, wydane kilka lat temu, wielka klasyka, pozycje pogodne, wesołe oraz własne lektury domowe. Na szczególną uwagę zasługują rozdziały poświęcone książkom edukacyjnym , tematom trudnym (jak śmieć czy wojna) oraz legendom i książkom religijnym dla dzieci. Całość uzupełnia rozdział „Książki o książkach”, czyli o publikacjach dotyczących literatury dla dzieci w różnych jej wymiarach oraz podobnie jak w tomie pierwszym, listy książek polecanych.”

Tytuł: Między dzieciństwem a dorosłością : młodzież w bibliotece
Autor: pod red. Anny Marii Krajewskiej ; [aut. Grażyna Walczewska-Klimczak et al.].
Wydawnictwo: Warszawa : Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2012.

Opis książki:
„Między dzieciństwem a dorosłością – to pierwsza publikacja poświęcona problemom współczesnej młodzieży w aspekcie jej uczestnictwa w życiu społecznym, edukacji i kulturze – adresowana jest do rodziców, bibliotekarzy, nauczycieli bibliotekarzy, wychowawców, psychologów, pedagogów i socjologów oraz innych osób zain­tere­sowa­nych­ tą problematyką. Obejmuje 15 opracowań różnych autorów uszeregowanych w czterech podstawowych działach. Młodzież we współczesnym świecie; Młodzież-literatura-czytelnictwo; Biblioteka w życiu młodzieży; Młodzież w życiu biblioteki.”

Polecamy!


midzy-dziecistwem....jpg midzy-dziecistwem...
jpg, 20 KiB, 240x341
od 4-6.jpg od 4-6
jpg, 15 KiB, 196x210
lirerackie....jpg lirerackie...
jpg, 83 KiB, 533x750
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Leszno PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo