Rodzaj wydarzenia

edukacyjne

Lokalizacja

Dom Kultury w Objezierzu
WYDARZENIE
2019-10-9
T15:30
25.09.2019Seminarium naukowe
[awatar]
Oborniki PBP

Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu Filia w Obornikach organizuje w dniu 9 października 2019 w Objezierzu wraz z Biblioteką Miasta i Gminy Oborniki seminarium naukowe Wokół literatury dla dzieci i młodzieży, które ma na celu szeroko rozumianą promocję czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży. Spotkanie jest adresowane do bibliotekarzy, nauczycieli: bibliotekarzy, przedszkola, nauczania początkowego, języka polskiego oraz wszystkich zain­tere­sowa­nych­ tematyką spotkania.

Wystawiamy poświadczenie uczestnictwa.

Zapis: adres e-mail biblioteka@oborniki.pbp.poznan.pl lub za pomocą formularza zapisu: Formularz zapisu

Więcej informacji i formularz zapisu na stronie oborniki.pbp.poznan.pl.

Seminarium.jpg

Program:

15.30-16.00 Rejestracja i powitanie uczestników

16.00-16.45 Polska dwud­zies­towi­eczn­a poezja dla dzieci pisana przez kobiety
dr hab. prof. UAM Agnieszka Kwiatkowska

16.40-16.50 Przerwa

16.50-17.30 Dziecko jest tajemnicą, czyli o literaturze dla dzieci i młodzieży
Agnieszka Tyszka

17.30-18.00 Przerwa

18.00-19.00 Lektury szkolne i nie tylko na wyciągnięcie smartfona, czyli trochę o Wolnych Lekturach
Jarosław Lipszyc

19.00-19.15 Zakończenie


Seminarium.jpg Seminarium
jpg, 139 KiB, 679x960
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Oborniki PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo