24.02.2014Kilka słów o wykładzie

Pani prof. Beata Gromadzka wygłosiła w naszej Bibliotece wykład nt. Edukacji wizualnej na lekcjach języka polskiego. Omówiła możliwości wykorzystania dzieł sztuki, książki obrazkowej, komiksu i piktogramów na lekcjach języka polskiego. Mieliśmy okazję zobaczyć przykłady przekazów obrazowych i słowno-obrazowych oraz ich symboliki. Zanalizowała także metaforę wizualną oraz wizualne bodźce oddziałujące na nasz mózg. Udzieliła wielu praktycznych porad metodycznych przydatnych w nauczaniu języka polskiego.

Dziękujemy wszystkim za obecność, szczególnie nauczycielom polonistom.

wyklad1.jpg wyklad2.jpg


wyklad1.jpg wyklad1
jpg, 9 KiB, 202x152
wyklad2.jpg wyklad2
jpg, 13 KiB, 199x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo