25.10.2012Praktyki uczniowskie w PBP

Jak co roku, tak i w tym od września rozpoczęliśmy współpracę z Zespołem Szkół Specjalnych nr 101 w Poznaniu organizując praktyki dla uczniów. Praktykanci pomagają nam w pracach bibliotecznych, ale przede wszystkim mają okazję poznać zasady funkcjonowania naszej placówki. Efektem wspólnej pracy (przebiegającej zawsze w miłej atmosferze) są często ciekawe prace plastyczne - zakładki przydatne w czytelni przy korzystaniu z wolnego dostępu czy kotyliony tworzone z okazji Święta Niepodległości.

Obraz1.jpg Obraz2.jpg P1030961.jpg DSC01271.jpg


Obraz1.jpg Obraz1
jpg, 15 KiB, 200x149
Obraz2.jpg Obraz2
jpg, 15 KiB, 200x149
P1030961.jpg P1030961
jpg, 28 KiB, 200x150
DSC01271.jpg DSC01271
jpg, 34 KiB, 200x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Nikt jeszcze nie obserwuje komentarzy do tego ogłoszenia.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo