30.03.2019Wielka Liga Czytelników - etap wojewódzki

Zakończył się trzeci etap IV Ogólnopolskiego Konkursu „Wielka Liga Czytelników”.

Zwycięskie drużyny etapów powiatowych stanęły do rywalizacji o tytuł Mistrza Województwa Wielkopolskiego.
Drużyny pisały test sprawdzający znajomość treści książek wyznaczonych przez Organizatora. W kategorii klas 1-4 był to utwór: Petronela z Jabłoniowego Sadu_. Czary mary Sabine Stading, a w kategorii klas 5-8: Łukasz i kostur czarownicy Piotra Patykiewicza. Część oficjalną kokursu zakończyło wręczenie nagród i dyplomów oraz zwiedzanie Stadionu Miejskiego z przewodnikiem.
Do finału IV Ogólnopolskiego Konkursu „Wielka Liga Czytelników”, który odbędzie się w Katowicach 10 maja 2019 roku awansują 2 drużyny - po jednej z każdej kategorii wiekowej.

Wszystkim półfinalistom składamy serdeczne gratulacje.

1.jpg 0.jpg 2.jpg


0.jpg 0
jpg, 29 KiB, 306x150
1.jpg 1
jpg, 30 KiB, 238x150
2.jpg 2
jpg, 29 KiB, 219x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo