Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
ul. Bułgarska 19
60-320 Poznań
52.39917 16.86232
WYDARZENIE
2018-11-20
T15:30
09.11.2018"Wołowa skóra, Musza Góra i rogale pachnące świeżością- czy znasz wszystkie poznańskie legendy"?
[awatar]
Poznań PBP

Warsztaty na podstawie książki “Koziołki, rury i czarcie ogony”, Pani Małgorzaty Swędrowskiej. Autorka postara się zainspirować uczestników do aktywnego czytania legend z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz rozbudzić ciekawość poznawania najbliższej okolicy, która jest jedną z wielu aktywności na drodze do kształtowania postaw patriotycznych. Dodatkowo zaakcentowana zostanie rola obrazu- ilustracji w książce dla dzieci na przykładzie twórczości Joanny Bartosik, współczesnej cenionej ilustratorki i twórczyni książek dziecięcych.
Każdy uczestnik otrzyma potwierdzenie uczestnictwa. Udział w warsztatach jest bezpłatny.

Termin: 20 listopada 2018 r. godzina 15.30
Miejsce: Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu, ul. Bułgarska 19
Obowiązują zapisy za pośrednictwem formalarza online na stronie www.pbp.poznan.pl

koziołki2.jpg


koziołki2.jpg koziołki2
jpg, 10 KiB, 106x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo