Rodzaj wydarzenia

edukacyjne

Lokalizacja

Collegium Maius, IV p., Fredry 10
WYDARZENIE
2018-10-30
T16:00
24.10.2018Dziecko w przestrzeniach języka
[awatar]
Poznań PBP

Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu oraz Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu serdecznie zapraszają na seminarium "Dziecko w przestrzeniach języka", które odbędzie się dnia 30.10.2018 r. w godz. 16.00 – 17.30 w Salonie Mickiewicza (Collegium Maius, IV p.) W programie:
16.00 – 16.30 Przestrzenie językowego funkcjonowania dziecka - Kinga Kuszak
16.30 – 16.40 Dziecko w przestrzeni języka rodziny - Syma Marta Al Azab-Malinowska
16.40 – 16.50 Dziecko w przestrzeni dwujęzyczności i wiel­ojęz­yczn­ości­ - Anna Schmidt
16.50 – 17.00 Dziecko w przestrzeni języka emocji - Natalia Kłysz-Sokalska
17.00 – 17.10 Dziecko w przestrzeni języka obcego - Agnieszka Bojarczuk-Tüncer
17.10 – 17.30 podsumowanie, dyskusja i pytania do prelegentek, zakończenie spotkania

Zapisy za pośrednictwem formularza: docs.google.com

publiczna_biblioteka_pedagogiczna_w_poznaniuorazwydawnictwo_naukoweuniwersytetu_im._adama_mickiewicz.jpg


Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo