20.09.201820 września - Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka

Inicjatywa Ogólnopolskiego Dnia Przedszkolaka wyszła od dyrektorów łódzkich przedszkoli. Święto zostało ustanowione uchwałą Sejmu z dnia 13 września 2013 roku.

20 września w całej Polsce przedszkolaki świętują swój dzień. Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak, co roku wysyła specjalny list adresowany do polskich przedszkolaków. Święto podkreśla znaczenie edukacji przedszkolnej w rozwoju dzieci oraz popularyzuje nowoczesne metody wychowania przedszkolnego.

Zapraszamy do Czytelni:

Bliżej przedszkola2.jpg

Bliżej Przedszkola nr 9/2018 C- 1034

w numerze m.in.:
Dobre praktyki w przedszkolach rodzinkowych / Ewa Zielińska
Jak wspierać motywację wewnętrzną przedszkolaków... / Anna Jankowska
Jesienny kącik zabaw edukacyjnych / Jolanta Siuda-Lendzion
Pocztówkowe podróże propozycje aktywności dla dzieci młodszych na październik
Robimy zapasy na zimę: propozycje aktywności dla dzieci starszych na październik

Wychowanie w Przedszkolu2.jpg

Wychowanie w Przedszkolu nr 7/2018 (wrzesień) C-19

w numerze m.in.:
Pierwsze dni w przedszkolu / Małgorzata Piotrowska
Odkrywanie wartości osobowej dziecka w przedszkolu / Dorota Dziamska
"Sytuacje trudne" w relacjach z rodzicami / Kamila Olga Stępień-Rejszel
Podążając za jakością / Krystyna Bernacka, Agnieszka Bukowińska
Składanie papieru / Dorota Dziamska


Bliżej przedszkola2.jpg Bliżej przedszkola2
jpg, 15 KiB, 115x150
Wychowanie w Przedszkolu2.jpg Wychowanie w Przedszkolu2
jpg, 10 KiB, 108x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo