14.09.2018Narodowe Czytanie 2018

Dnia 8 września 2018 r. odbyła się 7 odsłona ogólnopolskiej akcji „Narodowe Czytanie”, zainaugurowana przez Parę Prezydencką. Lekturą Narodowego Czytania w tym roku było Przedwiośnie Stefana Żeromskiego.

Nasza biblioteka po raz pierwszy była organizatorem tego wydarzenia. 7 września zaprosiliśmy uczniów VIII klasy ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Lesznie do wspólnego czytania. Podczas spotkania zaprezentowane zostały fragmenty „Przedwiośnia” Stefana Żeromskiego, czytane przez naszego dyrektora, nauczycieli bibliotekarzy oraz jednego z uczniów. Wydarzeniu towarzyszyła wystawa książek S. Żeromskiego oraz gazetka na temat życia i twórczości pisarza.
Serdecznie dziękujemy za obecność i czynny udział w wydarzeniu uczniom oraz towarzyszącym nauczycielom.


P1010358.jpg P1010358
jpg, 6.7 MiB, 4592x3448
P1010363.jpg P1010363
jpg, 5.6 MiB, 4592x3448
P1010365.jpg P1010365
jpg, 7.8 MiB, 4592x3448
P1010385.jpg P1010385
jpg, 6.7 MiB, 4592x3448
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Leszno PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo