28.08.2018Współpraca UMWW i Konsulatu Irlandii w Poznaniu - projekty Irlandia w szkole oraz Z Seanem przez świat

Samorząd Województwa Wielkopolskiego wraz z Fundacją Kultury Irlandzkiej i Konsulatem Honorowym Irlandii w Poznaniu, serdecznie zapraszają do skorzystania z projektów edukacyjnych adresowanych do uczniów szkół podstawowych i średnich oraz przedszkolaków.

Irlandia w szkole jest autorskim projektem edukacyjnym działającej od 2003 roku Fundacji Kultury Irlandzkiej. Jest to projekt ogólnopolski, którego głównym zadaniem jest przybliżenie Irlandii uczniom polskich szkół. W roku szkolnym 2018/2019 tematami przewodnimi projektu będą życie i twórczość laureata literackiej Nagrody Nobla Seamusa Heaneya oraz aspekty związane z irlandzką walką o niepodległość – z setną rocznicą powstania irlandzkiego parlamentu Dáil Eireann i wybuchu wojny o niepodległość.

Z Seanem przez świat to autorski projekt edukacyjny Fundacji realizowany na terenie Poznania i Wielkopolski. Głównymi bohaterami projektu są pluszowe owieczki o imieniu Sean i Siobhán, z którymi dzieci poznaja kraje i krainy anglojęzyczne. Poszczególne zajęcia mogą być poszerzone o spotkanie z irlandzkimi baśniami, zielone warsztaty plastyczne czy warsztaty tańca irlandzkiego.

Skorzystanie z projektu jest całkowicie bezpłatne. Kontakt fundacja@fki.home.pl
Szczegółowe informacje: pbp.poznan.pl

foto.jpg


foto.jpg foto
jpg, 16 KiB, 150x189
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo