30.05.2018Wielka Zbiórka Książek 2018 - podsumowanie

Dobiegła końca Wielka Zbiórka Książek 2018, zorganizowana przez Fundację Zaczytani.org dla małych i dużych Pacjentów placówek medycznych. Do Biblioteki przez miesiąc można było przynosić książki. Akcja cieszyła się bardzo dużym zain­tere­sowa­niem­, a w nią włączyli się nasi Czytelnicy, którzy przynosili od kilku do kilkudziesięciu książek, a także placówki: Publiczne Przedszkole Iskierki w Skórzewie (grupa pomarańczowa), Zespół Szkół Ekonomicznych im. S. Staszica w Poznaniu, Szkoła Podstawowa nr 45 w Poznaniu (oddziały gimnazjalne), Zespół Szkół Specjalnych nr 101 im. Jana Brzechwy w Poznaniu, Zespół Szkół Specjalnych nr 103 im. Marii Grzegorzewskiej w Poznaniu, XXV Liceum Ogól­noks­ztał­cące­ im. Generałowej Jadwigi Zamoyskiej w Poznaniu, Szkoła Podstawowa im. Powstańców Ziemi Opalenickiej w Urbanowie, Szkoła Podstawowa nr 74 w Poznaniu, Szkoła Podstawowa nr 54 w Poznaniu, Przedszkole Leonardo Podolany, Zespół Szkół Budowlano-Drzewnych im. Bolesława Chrobrego w Poznaniu, Szkoła Podstawowa w Ceradzu Kościelnym, Szkoła Podstawowa nr 84 w Poznaniu, XI Liceum Ogól­noks­ztał­cące­ w Poznaniu.
Zebraliśmy 2344 książki dla dzieci i dorosłych, które zapełnią półki w placówkach medycznych. Ponadto najmłodsi Pacjenci zostaną obdarowani specjalnymi laurkami przygotowanymi przez uczniów. Za wszystkie przekazane książki, a także okazaną życzliwość w imieniu szpitalnych Pacjentów bardzo serdecznie dziękujemy i zapraszamy do włączenia się w przyszłym roku.

zaczytani2018_0.jpg img_20180515_112120_0.jpg


zaczytani2018_0.jpg zaczytani2018_0
jpg, 30 KiB, 266x150
img_20180515_112120_0.jpg img_20180515_112120_0
jpg, 20 KiB, 200x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo