24.05.2018Spotkanie z Anną Jaklewicz „Indonezja-po drugiej stronie raju” w ramach projektu „Świat, ludzie, wydarzenia”

22 maja br. w sali Miejskiego Ośrodka Kultury w Lesznie odbyło się zorganizowane przez Pracownię ds. Wdrażania i Wspierania Dwujęzyczności oraz Projektów i Publiczną Bibliotekę Pedagogiczną w Lesznie spotkanie z Anną Jaklewicz pt. „ Indonezja-po drugiej stronie raju”.

Było to drugie spotkanie w ramach projektu „Świat, ludzie, wydarzenia” i adresowane było tym razem do młodzieży pona­dgim­nazj­alne­j. Anna Jaklewicz – archeolog z wykształcenia, podróżniczka z zamiłowania, organizatorka wypraw do Azji i pilot wyjazdów trampingowych, prowadzi zajęcia międzykulturowe dla młodzieży oraz warsztaty archeologiczne dla dzieci.

Na spotkaniu zaprezentowała swoją książkę „Indonezja. Po drugiej stronie raju”. To relacja z samotnej dzie­więc­iomi­esię­cznej podróży po Indonezji. Autorka w formie prezentacji zabrała uczestników spotkania w głąb świata położonego z dala od turystycznych kurortów, zaprowadziła w rejony zamieszkałe przez grupy etniczne o unikatowych zwyczajach. Pokazała obraz Indonezji bez retuszu. 21106434_1554915427902598_3368588738002737827_n.jpg


Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Leszno PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo