06.12.201730.11.2017 r. spotkanie sieci nauczycieli bibliotekarzy powiatu gostyńskiego.

30.11.2017 r. w Muzeum w Gostyniu odbyło się kolejne spotkanie sieci nauczycieli bibliotekarzy powiatu gostyńskiego.
Tematem spotkania było „Wychowanie regionalne – dziedzictwo kulturowe w regionie. Dyrektor pan Robert Czub zapoznał zebranych z ofertą zajęć z edukacji regionalnej, które odbywają się w gostyńskim muzeum, pokazał również wydawnictwa regionalne wydane przez Muzeum gostyńskie.
Następnie uczestnicy spotkania mogli obejrzeć wystawę prac malarskich gostyńskiego artysty Ireneusza Komisarka.
Po przerwie uczestnicy spotkania wymienili się informacjami związanymi z Narodowym Programem Rozwoju Czytelnictwa.
Pani Małgorzata Heyduk nauczyciel bibliotekarz gostyńskiego Liceum omówiła sprawozdanie z NPRCz, które opracowała w grudniu 2016 r. Uczestnicy dzielili się pomysłami działań w ramach NPRCz, które zorganizowali w swojej szkole.Spotkanie przebiegło w miłej i owocnej w informacje atmosferze.


Gos 1.jpg Gos 1
jpg, 2.8 MiB, 2560x1920
Gos 2.jpg Gos 2
jpg, 2.4 MiB, 2560x1920
Gos 3.jpg Gos 3
jpg, 2.8 MiB, 2560x1920
Gos 4.jpg Gos 4
jpg, 2.7 MiB, 2560x1920
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Leszno PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo