Kiedy zaczęła się wojna

Inne tytuły:
Jutro T.1.
Autor:
John Marsden
Tłumacz:
Anna Gralak
Wydawca:
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2011)
Wydane w seriach:
Jutro
Znak Litera Nova
ISBN:
978-83-240-1628-0, 83-240-1628-0
978-83-240-16280-0
Autotagi:
druk
literatura
Więcej informacji...
5.0 (2 głosy)
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Nie ma już żadnych zasad. • Mam na imię Ellie. Kilka dni temu wybraliśmy się w siedem osób na wyprawę do samego Piekła. Tak nazywa się niedostępne miejsce w górach. Wycieczka była próbą naszej przyjaźni. Niektórych z nas połączyło nawet coś więcej. Szczęśliwi wróciliśmy do domu. Ale to był powrót do piekła. Znaleźliśmy martwe zwierzęta, a nasi rodzice i wszyscy mieszkańcy miasta zniknęli. • Okazało się, że naszego świata już nie ma. • Że nie ma już żadnych zasad. • A jutro musimy stworzyć własne.
    +2 pouczająca
Dyskusje
  • Seria...
    Oglądałem film, • bardzo przyjazny w odbiorze. Wiedziałem, że powstał na podstawie książki, ale nie miałem pojęcia, że to cała seria. • Trzeba będzie się bliżej zapoznać, zapewne sięga dalej niż ekranizacja.
    Odpowiedzi: 0, ost. zmiana: 14.11.2012 19:58
    emssik   
    [awatar]
    emssik
Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Jutro T.1. Jutro nie ma już żadnych zasad
Autor:John Marsden
Tłumacz:Anna Gralak
Wydawca:Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2011)
Serie wydawnicze:Jutro Znak Litera Nova
ISBN:978-83-240-1628-0 83-240-1628-0 978-83-240-16280-0
Autotagi:druk epika literatura literatura piękna powieści
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 5 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo