Pomelo się zastanawia

Autorzy:
Ramona Bădescu
Benjamin Chaud
Tłumacz:
Katarzyna Skalska
Ilustracje:
Benjamin Chaud
Wydawca:
Wydawnictwo Zakamarki (2014)
ISBN:
978-83-7776-059-8
Autotagi:
beletrystyka
druk
opowiadania

Czy małe słonie mogą zadawać wielkie pytania? Ależ oczywiście! Pomelo zastanawia się, o czym myślą mrówki, czy nadal byłby sobą, gdyby był zielony, co by było, gdyby ogród nie istniał, a przede wszystkim... czy ktoś kiedyś zadawał sobie podobne pytania. Zabawny i mądry komentarz do życia (nie tylko słoni!) dla dzieci i dorosłych. Świetne ilustracje Benjamina Chauda, którego znamy z książek o Bincie, Lalo, Babo i Yeti. Słonia Pomelo spotkacie również w książkach: Pomelo ma się dobrze pod swoim dmuchawcem, Pomelo jest zakochany, Pomelo śni oraz Pomelo i przeciwieństwa. W przygotowaniu: Pomelo i kolory.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Czy małe słonie mogą zadawać wielkie pytania? Ależ oczywiście! Pomelo zastanawia się, o czym myślą mrówki, czy nadal byłby sobą, gdyby był zielony, co by było, gdyby ogród nie istniał, a przede wszystkim... czy ktoś kiedyś zadawał sobie podobne pytania. • W tym tomie: kwiaty? kamyki? smutek? żółty kolor? kwiaty cebuli? młode papryczki? chwile prawdziwej odwagi? muchy wszelkiej maści?! wyjątkowa rola wiosny??? • Zabawny i mądry komentarz do życia (nie tylko słoni!) – dla dzieci i dorosłych. Świetne ilustracje Benjamina Chauda, którego znamy z książek o Bincie, Lalo, Babo i Yeti. • Słonia Pomelo spotkacie również w książkach: „Pomelo ma się dobrze pod swoim dmuchawcem”, „Pomelo jest zakochany”, „Pomelo śni” oraz „Pomelo i przeciwieństwa”. W przygotowaniu: „Pomelo i kolory”. • [Link] • US
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo