Ojczyzna polszczyzna dla uczniów

Autor:
Jan Miodek
Ilustracje:
Jerzy Flisak (1930-2008)
Szymon Kobyliński (1927-2002)
Wydawcy:
Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe (1996-2007)
Wydawnictwa Radia i Telewizji (1990-1992)
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
4.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Ten poradnik językowy adresowany jest wprawdzie do uczniów, ale zaglądać można do niego w każdym wieku. Prof. Miodek swym lekkim piórem opisuje najczęściej spotykane błędy językowe. Całość podzielona jest na króciótkie rozdziały, mniej więcej jednostronicowe, ilustrowane zabawnymi rusynkami Jerzego Flisaka. Na końcu książki znajduje się indeks omówionych form. • Warto sięgnąć po tę książkę.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Katarynka
Opis
Autor:Jan Miodek
Ilustracje:Jerzy Flisak (1930-2008) Szymon Kobyliński (1927-2002)
Wydawcy:Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe (1996-2007) Wydawnictwa Radia i Telewizji (1990-1992)
ISBN:83-212-0581-X 978-83-85694-30-4 83-212-058 83-212-0582-X 83-85694-00-7
Autotagi:druk epika książki listy literatura literatura piękna literatura stosowana poradniki poradniki i przewodniki
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 21 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo