Co robią pająki

Autorzy:
Marcin Brykczyński
Daniel de Latour
Ilustracje:
Daniel de Latour
Wydawca:
Wydaw. Nasza Księgarnia (2014-20014)
Wydane w seriach:
Opowiem Ci, Mamo
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
poezja
wiersze
Więcej informacji...
4.5 (4 głosy)

Kto z nas lubi pająki? Kto przynajmniej się ich nie boi? Dzieci w wieku 2-6 lat, dla których przeznaczona jest ta książka, zwykle chętnie obserwują zwierzęta, także te malutkie. Pająki jednak nieraz budzą i w dzieciach i w dorosłych lęk albo agresję. Książka opowiada o pająku Kleofasie, który żegna się z rodzicami i rodzeństwem, by wyruszyć w świat. Historia o pająkach pomoże nam wszystkim, niezależnie od wieku, oswoić się z tymi zwierzętami - jeśli mają imiona i swoich bliskich, trudniej się ich bać, trudniej ich nie lubić. Gdy będziemy razem czytać i oglądać tę książkę, wspólnie rozwiązywać wierszowane zagadki, możemy zachęcać dziecko, by samo zaczęło opowiadać: co wydarzyło się na obrazku, co i dlaczego robią zwierzęta. Takie opowiadanie uruchamia wyobraźnię, ćwiczy zdolność twórczego rozwiązywania problemów i pobudza rozwój mowy. Oprócz historii Kleofasa jest tu jeszcze kilka innych wątków do wykorzystania, np. przygody trzmiela czy żuczka gnojarzowatego. Pojawiają się też mrówki, bohaterki pierwszej książki z tej serii. Bardzo polecam książkę o pająkach - zwłaszcza jeśli dziecko panicznie się ich boi albo ma zwyczaj rozdeptywać wszystko, co jest małe i się rusza. Dzięki tej lekturze, zamiast uciekać albo atakować, może się zastanowi, jak napotkanemu stworzeniu na imię oraz ile ma braci i sióstr. [dr Alicja Zagrodzka - Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bogato ilustrowana, trochę o abstrakcyjnych obrazkach pozycja do opowoadania i rozmów z dziećmi. Na pewno zainteresuje chłopców powyżej 2-2,5 lat.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Marcin Brykczyński Daniel de Latour
Ilustracje:Daniel de Latour
Wydawca:Wydaw. Nasza Księgarnia (2014-20014)
Serie wydawnicze:Opowiem Ci, Mamo
ISBN:978-83-10-12573-6 978-83-10-13751-7 978-83-10-14010-4 978-83-10-12753-6 983-83-10-12573-6
Autotagi:bajka beletrystyka druk ikonografia komiksy i książki obrazkowe książki liryka literatura literatura piękna poezja wiersze
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 40 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo