Paryska wendeta

Tytuł oryginalny:
Paris vendetta
Inne tytuły:
Paryska wendeta [audio]
Autor:
Steve Berry
Tłumacz:
Katarzyna Petecka-Jurek
Lektor:
Piotr Bąk
Wydawca:
Wydawnictwo Sonia Draga (2011-2015)
ISBN:
978-83-7508-371-2, 978-83-7999-457-1
978-83-75-8-371-2
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
4.0 (4 głosy)

Umierając na wygnaniu w 1821 Roku, Napoleon Bonaparte zabrał ze sobą do grobu pewien sekret. Jako generał, a później cesarz niejednokrotnie dopuszczał się grabieży pałaców i skarbców narodowych, dzięki czemu udało mu się zgromadzić niewyobrażalny majątek. Brytyjczycy próbowali zmusić go, by przed śmiercią wyznał, gdzie ukrył cenny łup. Bezskutecznie. Słynny wódz zmarł, nie wyjawiwszy nikomu kryjówki i nie wspomniawszy o tajemniczym majątku ani słowem w swoim testamencie. A przynajmniej tak się wszystkim do tej pory wydawało… Kolejna owiana tajemnicą zagadka z zamierzchłych czasów i słynny bohater Berry’ego, były agent amerykańskiego Departamentu Sprawiedliwości, Cotton Malone, to zapowiedź najnowszego bestsellera doskonale już w Polsce znanego pisarza. (Audiobook.pl)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Steve Berry potrafi dobrze połączyć przeszłość z teraźniejszością. • Super książka. Polecam
  • Lekka, przyjemna lektura na odstresowanie - jak większość z cyklu napisanego przez tego autora o Cottonie Malone. Dodatkowym atutem jest umieszczenie miejsca akcji wśród paryskich zabytków, co pozwala na chwilowe chociaż przeniesienie się do tego pięknego miasta. Miłym zwyczajem autora jest umieszczanie na końcu każdej książki komentarza oddzielającego prawdziwe fakty od fikcji literackiej.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo