Słownik pisarzy i lektur

Inne tytuły:
dla szkół średnich
Autor:
Tomasz Januszewski
Wydawca:
Wydawnictwo Oświatowe Delta W-Z (1977-2004)
Autotagi:
druk
historia
podręczniki
Więcej informacji...

Słownik omawia obowiązkowe i nadobowiązkowe lektury szkolne i jest szczególnie przydatny do przygotowania się do egzaminu dojrzałości. Oprócz pozycji zaliczanych do tzw. kanonu lektur szkolnych można tu znaleźć sporo propozycji fakultatywnych, często wybieranych przez nauczycieli. Dodatkowym walorem książki są omówienie dzieł niektórych filozofów, m.in. Platona, Marka Aureliusza i Pascala, których wpływ na rozwój kultury i literatury europejskiej był ogromny. Hasła ułożono alfabetycznie według nazwisk autorów - w każdym omówieniu czytelnik znajdzie podstawowe informacje o twórcy, recepcji jego dzieł, ocenach krytyki i zwięzłą charakterystykę twórczości. Książka może służyć nie tylko uczniom, lecz także miłośnikom literatury, którzy dzięki niej znajdą zachętę do lektury i własnych poszukiwań. Dla zwiększenia użyteczności "Słownika" dołączono indeks nazwisk pisarzy i autorów.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:dla szkół średnich dla liceum dla szkół podstawowych
Autor:Tomasz Januszewski
Wydawca:Wydawnictwo Oświatowe Delta W-Z (1977-2004)
ISBN:83-7175-180-X 83-7175-199-0 83-85817-36-0 83-86698-06-3 83-86698-11-X 838669811 83-8669-11-X
Autotagi:biografie dokumenty elektroniczne druk elementy biograficzne encyklopedie gimnazjum historia książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje popularnonaukowe słowniki szkoły podstawowe szkoły średnie zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 70 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo