Jak Rudy polubił gwiazdkę

Autor:
Marzena Kwietniewska-Talarczyk
Ilustracje:
Ewa Zabaryło-Duma
Wydawca:
Zielona Sowa (2013)
Wydane w seriach:
Zaopiekuj się Mną!
Zaopiekuj się Mną! - Zielona Sowa
ISBN:
978-83-7895-614-3
Autotagi:
druk
proza
Źródło opisu: Gminna Biblioteka Publiczna w Stryszawie - Katalog księgozbioru

Rudy zostaje zabrany od swojej mamy i rodzeństwa i staje się gwiazdkowym prezentem dla małego Kamila. Chłopiec i jego rodzina nie są jednak dobrymi opiekunami: nie mają dla Rudego czasu, rzadko wyprowadzają go na spacery, przeszkadza im to, że piesek wchodzi im pod nogi. Jeszcze większy problem pojawia się wtedy, gdy rodzina Graniastych planuje wakacyjny wyjazd nad morze. Tuż przed wyjazdem właścicielka zabiera Rudego na spacer i porzuca go w paku. Jak Rudemu uda się przetrwać Czy znajdzie życzliwych ludzi, którzy mu pomogą Czy śliczny Rudy znajdzie kogoś, kto go pokocha i przygarnie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo