Dzieje Polski:

opowiadania dla młodzieży

Inne tytuły:
Dzieje Polski opowiedziane dla młodzieży
Autor:
Feliks Koneczny (1862-1949) ...
Wyd. w latach:
1903 - 2024
Autotagi:
druk
Więcej informacji...
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Wyjątkowa książka o historii. Napisana pięknym językiem. Warto czytać dzieciom zamiast baśni Andersena, przy okazji samemu poszerzając wiedzę o naszej historii. Zdecydowanie polecam.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Dzieje Polski opowiedziane dla młodzieży opowiadania dla młodzieży
Autorzy:Feliks Koneczny (1862-1949) Feliks Konieczny
Ilustracje:Ilinicz L. Zajdel
Wydawcy:Wydawnictwo Miles (2024) Wydawnictwo Capital (2016) Wydaw. Antyk Marcin Dybowski (1997-2010) Fundacja Servire Veritati (1999) Wydaw. Instytut Edukacji Narodowej (1999) Katolik (1908) Wydawnictwo Dziennika Rozwój (1903)
ISBN:83-86482-45-1 83-87809-25-X 83-88162-10-1 978-83-64037-54-2 978-83-68220-15-5 83-86482-4-1 978-83-89920-89-1
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana publikacje naukowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 16 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo