Ludzie bezdomni Stefana Żeromskiego

Autor:
Justyna Kubryn
Wydawcy:
IBUK Libra (2013)
Legimi (2013)
LITERAT HENRYK PŁONCZYŃSKI (2007-2013)
Wydane w seriach:
Lektury Wszech Czasów
streszczenie, analiza, interpretacja
Lektury Wszech Czasów - Literat
ISBN:
978-83-7527-012-9, 978-83-7527-536-0
978-83-7898-413-9, 978-83-8114-006-5
Autotagi:
druk
historia
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
Więcej informacji...

Szczegółowe i obszerne streszczenie, dokładna analiza. Charakterystyka postaci. Przynależność gatunkowa - cechy powieści młodopolskiej. Problematyka utworu - wybory życiowe, emancypacja kobiet, pytania egzystencjalne, różne rodzaje bezdomności, obraz społeczeństwa polskiego. Utwór na tle epoki: symbolizm, impresjonizm, naturalizm, realizm, ekspresjonizm. Charakterystyczne motywy, analogie do innych utworów - poświęcenie, służba dla dobra społeczeństwa; emancypacja kobiet; miłość; bieda; bezdomność; cierpienie; kobieta; praca; samobójstwo; samotność. Wybrane zagadnienia: zło w powieści, cierpienie w powieści, charakterystyka Judyma - cechy romantyczne i pozytywistyczne. Istotne cytaty. Zadania sprawdzające.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Justyna Kubryn
Opracowanie:Justyna Kubryn
Wydawcy:IBUK Libra (2013) Legimi (2013) LITERAT HENRYK PŁONCZYŃSKI (2007-2013)
Serie wydawnicze:Lektury Wszech Czasów streszczenie, analiza, interpretacja Lektury Wszech Czasów - Literat
ISBN:978-83-7527-012-9 978-83-7527-536-0 978-83-7898-413-9 978-83-8114-006-5
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki elementy biograficzne epika gimnazjum historia książki literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki powieści publikacje dydaktyczne publikacje fachowe szkoły podstawowe szkoły średnie zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 12 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo