Historia żółtej ciżemki

Autor:
Antonina Domańska (1853-1917)
Wyd. w latach:
1957 - 2008
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
2.7 (3 głosy)

Historia wiejskiego chłopca, niezwykle uzdolnionego w sztuce rzeźbiarskiej, który ucieka z domu przed gniewem ojca. Powraca do niego po dziesięciu latach jako ulubiony uczeń i czeladnik mistrza Wita Stwosza. Sympatyczna powieść historyczna, której głównym wątkiem są przygody i niezwykłe wydarzenia z życia bohatera na tle kultury polskiej w XV wieku. Interesująca lektura dla młodych czytelników.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Historia żółtej ciżemki / Kama
Autor:Antonina Domańska (1853-1917)
Ilustracje:Wiesław Majchrzak (1929-2011) Aleksandra Dybczak Adam Marczyński (1908-1985) Małgorzata Bieńkowska Jarosław Żukowski
Posłowie:Antonina Jelicz (1923-2004)
Przedmowa:Antonina Jelicz (1923-2004)
Wydawcy:Wydawnictwo Greg (2008) Wydawnictwo Zielona Sowa (2004-2008) MAC Edukacja (2004) Polskapresse. Oddział Prasa Krakowska (2004) Siedmioróg (1993-2001) Beskidzka Oficyna Wydawnicza (1993-1999) Wydawnictwo Nasza Księgarnia (1971-1999) Prószyński i Spółka (1998) PWW (1998) Świat Książki (1995) K. A. W (1994) Krajowa Agencja Wydawnicza (1992-1994) Magma (1991) Księgarnia św. Wojciecha (1986) Czytelnik (1957-1986) Wydawnictwo Kama Jolanta Urban
Serie wydawnicze:Czerwona Biblioteka Lektura Lektura Szkolna Lektury z Opracowaniem klasa 5 Lektura - Siedmioróg Lektury Ucznia Kolorowy Świat Lektur Lektury Szkolne - Nasza Księgarnia Najpiękniejsze Książki Dzieciństwa Najpiękniejsze Książki na Rodzinne Wieczory Złoty Liść Klasyka Dziecięca Klasyka Dziecięca - Prószyński i S-ka Lektura - Beskidzka Oficyna Wydawnicza Lektury Ucznia. Szkoła Podstawowa kolekcja "Gazety Krakowskiej"
ISBN:83-03-03551-7 83-07-00904-9 83-10-09422-1 83-10-10234-8 83-7032-067-8 83-7032-180-1 83-7032-232-8 83-7129-800-5 83-7162-045-4 83-7180-989-1 83-7220-003-3 83-7315-994-0 83-7389-673-2 83-7389-967-7 83-85193-92-8 83-85959-27-0 83-86235-88-8 83-87571-61-X 83-88944-47-9 83-89956-79-9 83-900041-6-X 978-83-7327-203-3 978-83-7435-670-1 83-7015-042 83-8162-045-4
Autotagi:beletrystyka druk epika historia książki literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki powieści proza publikacje dydaktyczne szkoły podstawowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 40 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo