Metody badań jakościowych

Tytuł oryginalny:
SAGE handbook of qualitative research
Inne tytuły:
Metody badań jakościowych T. 1
Redakcja:
Norman K. Denzin
Yvonna S. Lincoln
Krzysztof Podemski
Pertti Alasuutari
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2009-2015)
Wydane w seriach:
Metodologia
Metodologia - Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN:
978-83-01-15877-4, 978-83-01-15879-8
978-83-01-15880-4, 978-83-01-15882-8
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe

Przedmowa do polskiego wydania - Krzysztof Podemski); Przedmowa-Norman K. Denzin, Yvonna S. Lincoln -tłum. Krzysztof Podemski); Rozdział 1 : Wprowadzenie. Dziedzina i praktyka badań jakościowych - Norman K. Denzin, Yvonna S. Lincoln ,tłum. Krzysztof Podemski; Część 1 : Obszar badań; Rozdział 2: Reforma nauk społecznych i uniwersytetu przez badania interwencyjne-Davydd J. Greenwood, MortenLevin t, łum. Marian Niezgoda; Rozdział 3: Badania kompozycyjne w dwóch częściach. Teoria krytyczna i analiza społecznej (nie)sprawiedliwości -Michelle Fine, Lois Weis ,tłum. Filip Schmidt; Rozdział 4: Na grząskim gruncie. Badania tubylców w erze niepewności-Linda TuhiwaiSmith,tłum. Piotr Binder; Rozdział 5: Kaupapa Maori. Przezwyciężyć neokolonializm w badaniach społecznych- Russell Bishop tłum. Filip Rogalski; Rozdział 6: Etyka i polityka w badaniach jakościowych-Clifford G. Christians ,tłum. Przemysław Pluciński; Rozdział 7: Komisje etyczne i konserwatyzm metodologiczny. Wyzwania dla i ze strony paradygmatu fenomenologicznego- Yvonna S. Lincoln tłum. Marian Niezgoda; Część 2: Rywalizujące paradygmaty i perspektywy; Rozdział8 : Kontrowersje wokół paradygmatów, sprzeczności i wyłaniające się zbieżności -Egon G. Guba, Yvonna S. Lincoln tłum. Monika Bobako; Rozdział 9: Etnografia krytyczna. Polityka współpracy- Douglas Foley, Angela Valenzuela tłum. Monika Bobako; Rozdział 11 : Feministyczne badania jakościowe u progu milenium. Zarys i wyzwania- Virginia Olesentłum. Monika Bobako; Rozdział 11: Krytyczna teoria rasy i jej znaczenie etyczne- Gloria Ladson-Billings, JamelDonnor ,tłum. Monika Bobako; Rozdział 12: Teoria krytyczna i badania jakościowe. Rewizja Joe L. Kincheloe, Peter McLarentłum. Przemysław Pluciński; Rozdział 13: Metodologie dla studiów kulturowych. Podejście integrujące Paula Saukkotłum. Monika Bobako; Rozdział 14: Krytyczny humanizm i teoria queer. Nieuniknione napięcia- KenPlummertłum. Monika Bobako; Część 3 : Strategie badawcze; Rozdział 15: Praktyka i polityka w badaniach jakościowych finansowanych ze źródeł zewnętrznych- JulianneCheektłum. Monika Nowicka; Rozdział 16: Etnografia performatywna. Odgrywanie i pobudzanie kultury- BryantKeith Alexander (tłum. Łukasz Marciniak; Rozdział 17: Jakościowe studium przypadku-Robert E. Staketłum. Marta Sałkowska; Rozdział 18 : Obserwowanie uczestnictwa i narodziny etnografii publicznej- Barbara Tedlock (tłum. Filip Rogalski; Rozdział 19: Praktyki interpretacyjne a działanie społeczne -James A. Holstein, Jaber F. Gubriumtłum. Katarzyna Iwińska; Rozdział 20 : Teoria ugruntowana w XXI wieku. Zastosowanie w rozwijaniu badań nad sprawiedliwością społeczną -KathyCharmaztłum. Konrad Miciukiewicz; Rozdział 21: Krytyczna etnografia jako uliczny performans. Refleksje na temat domu, rasy, mordu i sprawiedliwości - D. Soyini Madison tłum. Konrad Miciukiewicz; Rozdział 22: Narracja świadka, podrzędność i autorytet narracyjny -John Beverley ,tłum. Maria Świątkiewicz-Mośny; Rozdział 23: Uczestniczące badania interwencyjne. Działanie komunikacyjne i sfera publiczna- Stephen Kemmis, Robin McTaggart tłum. Łukasz Marciniak; Rozdział 24 : Badania kliniczne -William L. Miller, Benjamin F. Crabtree tłum. Łukasz Marciniak.[K]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo